Gruppträning

Styrka, rörlighet, balans, kondition

Gruppträning

På Improve erbjuder vi ett brett utbud av klasser inriktade på bland annat funktionell träning, puls, styrka och smidighet. I funktionell träning utför du övningar som efterliknar rörelser från vardagen – ofta med hjälp av din egen kroppsvikt. Här utvecklar du såväl din styrka som rörlighet, balans och kondition. Exempel på utbud är styrkepass, konditionspass, core, dans, yoga och 3D-träning. Vi har även specialklasser för dig som är nybliven mamma eller senior. Läs mer under respektive pass.

Klassutbud Improve

3D

Detta är en 45 min klass där vi använder Procedosmatta (3Dmatta), hantlar och viktplattor. Vi jobbar med kroppens naturliga rörelser i alla olika plan. Detta är en unik och nytänkande klass som kommer förbättra din fysiska kapacitet.

15minofmovement

15 minuters rörlighetsträning som är perfekt att kombinera med annan träning. Det fungerar bra att köra både före och efter annan gruppträningsklass eller gymträning. Här bestämmer instruktörer från gång till gång vad fokus kommer vara och vilka redskap som används. Rullar, bollar och pinnar kan användas men framförallt egen kroppsvikt.

AfroDance

Enkla och tuffa afrikanska dansrörelser som sätts ihop till en svettig koreografi. Musiken är afrikanskinspirerad och vi jobbar barfota.

Box

Vi jobbar två och två med handskar och mitsar. Vi lär oss grundtekniker som slag och sparkar och avslutar passet med konditions- och styrkefys.

Cage-3D

Cirkelträning i buren där vi använder Procedosmatta (3Dmatta) och andra redskap som medicinbollar, hantlar, kabelmaskin, mm. Vi jobbar efter kroppens naturliga rörelser och utmanar rörlighet, kondition och styrka.

Cage-Cardio

Stationsträning med mer fokus på puls och längre intervaller. Vi blandar konditionsmaskiner, egen kroppsvikt och andra redskap. Klassen är 45 min.

Cage-Challenge

Här används buren till att köra 45 min tuff stationsträning. För dig som gillar utmaningar.

Cage-Gymnastics

Här jobbar vi i buren med ringar, räcken, vår egen kroppsvikt och andra redskap för att bygga en stark och rörlig kropp med mycket inspiration från gymnastikens värld. Klassen är väldigt grundläggande och alla kan delta, oavsett vilken nivå man är på.

Kombo Cage/Cycling

Combo-klass där vi först kör 40-45 min Cage Challenge, för att sedan avsluta passet inne i cykelsalen. Totalt 75 min.

Core

30 minuter lång klass med fokus på liggande och stående bålövningar för att stärka upp mage/rygg. Vi använder redskap som viktplattor, pinne och matta.

Cycling

Konditionsträning i vår cykelsal. Instruktören sätter sin prägel på klassen och varvar kortare med längre intervaller.

DynamicMobility

45 minuter rörlighetsklass med fokus på att förbättra kroppens funktion och rörlighet. I klassen används främst egen kroppsvikt i form av dynamiska rörelser.

FunctionalMove

Helkroppsklass där vi bland annat använder stepbräda, skivstång, hantlar, viktplattor och gummiband. Vi stärker upp hela kroppen med funktionella övningar som även utmanar vår balans och rörlighet.

ImproveKids

Vi kör 45 minuter rörelseglädje varje onsdag under höstterminen. För mer info, se sidan "Barnträning" eller kontakta receptionen.

LatinoFitness

En fartfylld, latinoinspirerad dansklass med enkel, energifylld koreografi som utmanar både kondition och styrka.

Mamma-Cirkel

Stationsträning som riktar sig till nyblivna mammor. Bebisarna får ligga på mattor i mitten av salen medan mammorna tränar. Vi avslutar klassen med bäckenbotten-och coreträning.

MFR (rörlighet med rulle/boll)

MFR står för Myofascial release och innebär att vi jobbar framförallt med vår bindväv. Vi kommer med hjälp av triggerpointrullar och bollar massera kroppen för att släppa på spänningar och öka vår rörlighet. Klassen är 30 minuter.

MRL (Mage-Rumpa-Lår)

En 30 minuter intervallklass som stärker upp nedre delen av kroppen. Vi fokuserar på styrka, kondition, spänst och core.

Senior-Cage

Stationsträning i buren med enkla men utmanande övningar för styrka, kondition och balans. Du styr tempo efter egen förmåga.

Senior-Cirkel

Stationsträning med enkla men utmanande övningar för styrka, kondition och balans. Du styr tempo efter egen förmåga.

Senior-Cykel/Rörlighet

Vi börjar i cykelsalen med ca 30 min spinning och avslutar med ca 30 min rörlighet, stretch och balans.

Senior-Kondition/Styrka

Passet inleds med ca 30 minuters konditionsträning till musik. Därefter följer styrkeövningar för hela kroppen där vi använder bl a hantlar, viktplattor och gummiband. Vi avslutar med stretch och avslappning.

Yoga

Yoga är träning för både kropp och själ. Du förbättrar din rörlighet, styrka och kroppskontroll med både statiska och dynamiska övningar.

Står ingen tid angiven, är våra klasser 60 minuter. I klasstiden ingår fram- och undanplockning av redskap etc.

*Ändringar eller justeringar i schemat kan förekomma.