Gruppträning

Styrka, rörlighet, balans, kondition

Gruppträning

På Improve erbjuder vi ett brett utbud av klasser inriktade på bland annat funktionell träning, puls, styrka och smidighet. I funktionell träning utför du övningar som efterliknar rörelser från vardagen – ofta med hjälp av din egen kroppsvikt. Här utvecklar du såväl din styrka som rörlighet, balans och kondition. Exempel på utbud är styrkepass, konditionspass, core, dans, yoga och 3D-träning. Vi har även specialklasser för dig som är nybliven mamma eller senior. Läs mer under respektive pass.

Klassutbud Improve

3D-Circuit

Här använder vi Procedosmatta (3Dmatta) samt redskap som medicinbollar, hantlar, Viprs mm. I stationsform utmanar vi kroppen både styrkemässigt och konditionsmässigt.

3D-Strength/Cardio

Detta är en 45 min klass där vi använder Procedosmatta (3Dmatta), hantlar och viktplattor. Vi jobbar med kroppens naturliga rörelser i alla olika plan. Detta är en unik och nytänkande klass som kommer förbättra din fysiska kapacitet.

15minofmovement

15 minuters rörlighetsträning som är perfekt att kombinera med annan träning. Det fungerar bra att köra både före och efter annan gruppträningsklass eller gymträning. Här bestämmer instruktörer från gång till gång vad fokus kommer vara och vilka redskap som används. Rullar, bollar och pinnar kan användas men framförallt egen kroppsvikt.

AfroDance

Enkla och tuffa afrikanska dansrörelser som sätts ihop till en svettig koreografi. Musiken är afrikanskinspirerad och vi jobbar barfota.

CageChallenge (cirkelträning)

Här används buren till att köra 45 min tuff stationsträning. För dig som gillar utmaningar.

CirkelFys

En enkel, tuff klass där vi mestadels använder egen kroppsvikt. Basövningar som tex upphopp, armhävningar och burpees utmanar både din kondition och styrka på ett effektivt sätt.

Core

30 minuter lång klass med fokus på liggande och stående bålövningar för att stärka upp mage/rygg. Vi använder redskap som viktplattor, pinne och matta.

Cycling

Konditionsträning i vår cykelsal. Instruktören sätter sin prägel på klassen och varvar kortare med längre intervaller.

Dance

Dansklass med utmanande och roliga steg som sätts ihop till en energifylld koreografi.

DynamicMobility

45 minuter rörlighetsklass med fokus på att förbättra kroppens funktion och rörlighet. I klassen används främst egen kroppsvikt i form av dynamiska rörelser.

FunctionalMove

Helkroppsklass där vi bland annat använder stepbräda, skivstång, hantlar, viktplattor och gummiband. Vi stärker upp hela kroppen med funktionella övningar som även utmanar vår balans och rörlighet.

ImproveKids

Återkommer till höstterminen! Anmäl intresse i receptionen. Mer info kommer inom kort.

LatinoFitness

En fartfylld, latinoinspirerad dansklass med enkel, energifylld koreografi som utmanar både kondition och styrka.

MamaCircuit

Stationsträning som riktar sig till nyblivna mammor. Bebisarna får ligga på mattor i mitten av salen medan mammorna tränar. Vi avslutar klassen med bäckenbotten-och coreträning.

MFR (rörlighet med rulle/boll)

MFR står för Myofascial release och innebär att vi jobbar framförallt med vår bindväv. Vi kommer med hjälp av triggerpointrullar och bollar massera kroppen för att släppa på spänningar och öka vår rörlighet. Klassen är 30 minuter.

MRL (Mage-Rumpa-Lår)

En 30 minuter intervallklass som stärker upp nedre delen av kroppen. Vi fokuserar på styrka, kondition, spänst och core.

SeniorCircuit

Stationsträning med enkla men utmanande övningar för styrka, kondition och balans. Du styr tempo efter egen förmåga.

Step/Strength

Här används stepbräda, skivstång och viktplattor. Vi mixar kondition på bräda till enkel koreografi med styrkeövningar för hela kroppen.

Watt-Cycling

Ett enkelt, effektivt och roligt sätt att göra din cykelträning mätbar. Wattmätaren ger dig i alla lägen fördelen att se vilken effekt du tränar på. Du kan följa din utveckling oavsett om du är motionär eller elitcyklist.

WOD (Skivstång)

Här fokuserar vi på basövningar med skivstång som knäböj, marklyft, bänkpress mm. WOD står för workout of the day vilket innebär att klassen avslutas med en pulshöjande utmaning!

Yoga

Yoga är träning för både kropp och själ. Du förbättrar din rörlighet, styrka och kroppskontroll med både statiska och dynamiska övningar.

Står ingen tid angiven, är våra klasser 60 minuter. I klasstiden ingår fram- och undanplockning av redskap etc.

*Ändringar eller justeringar i schemat kan förekomma.